събота, 16 юли 2022 г.

Накъде се насочват повечето туристи през лятото на 2022 г.

Какво разкриват тенденциите от това лято за това накъде са се запътили пътниците и защо.

Пътуването се завръща в голяма степен. Тъй като много държави разхлабват ограниченията на Covid и туристите си възвръщат увереността да пътуват отново, цифрите в индустрията са готови да изпреварят дори нивата отпреди пандемията. За да разбера по-добре накъде са се запътили и защо, проучих пет нововъзникващи тенденции в пътуванията за лятото.

1. Семейни почивки

След две години периодична карантина и необходимост от забавяне или отмяна на важни етапи като рождени дни, сватби и дипломи, мнозина са нетърпеливи да се свържат отново с разширеното семейство. Всъщност около две трети от потребителите казват, че планират да пътуват повече със семейството си през 2022 г., отколкото през 2021 г. И сега, след като ваксините са разрешени в САЩ за деца под пет години, очаквам тези числа само да продължат да нарастват.

Но дали семействата се насочват към отдавнашни фаворити като Disney World и Disneyland? Те няма да изчезнат, но мисля, че историческото определение за „семейно пътуване“ се развива, за да бъде по-многопоколенско, за да компенсира пропуснатото време и спомени. Като такива ще видим семействата да разширяват кръгозора си отвъд границите на традиционните „подходящи за деца“ дестинации, за да включват места и преживявания, които са образователни и забавни за всички възрасти. Например Национален парк Йелоустоун, Бостън, Ню Йорк, Канкун и Кейп Код.

2. Списък с дестинации

Докато през 2021 г. видяхме пътници, гравитиращи към вътрешни маршрути, 2022 г. изглежда е годината на международните пътувания, които се случват веднъж в живота — спечелвайки определянето на „ Година на GOAT (най-великото от всички пътувания) “.

Помислете: мечтани дестинации като Малдивите, Бора Бора, Петра и Мачу Пикчу — и съответните луксозни цени. Всички възрастови групи, но особено хората от хилядолетието, са готови да похарчат много за мечтани дестинации и след две години спестяване и планиране мнозина могат да си го позволят.

Защо рязката промяна? Дори когато държавите продължават да премахват ограниченията и ние приемаме Covid като ново (донякъде) нормално плаване, пътниците остават предпазливи относно това, което следва, но също така разбират важността на улавянето на момента. В същия дух пътниците също станаха по-удобни при резервирането на пътуване, което може да се наложи да променят или дори да отменят въз основа на ограничения, свързани с пандемията.

3. Импактен туризъм

Импактният туризъм може да бъде една от определящите модни думи за пътуванията през 2022 г. Тази нарастваща тенденция представлява движение от пътниците към приоритизиране на дестинации и дейности, фокусирани върху устойчивостта на околната среда и инвестициите на местната общност.

Въпреки че концепцията за импакт туризъм със сигурност не е нова, тя остава относително пазарна ниша, водеща до пандемията. Днес обаче все повече утвърдени хотели коригират своя маркетинг, програмиране и практики , за да привлекат по-взискателни гости. От партньорство с местни доставчици и нестопански организации до предлагане на дейности с ниско въздействие на гостите до насърчаване на компенсации на въглеродни емисии, големите вериги са готови да се адаптират, за да поддържат приходите на долари.

Да вземем например Коста Рика. С плажове с бял пясък, които отразяват карибските му съседи, той е и световен лидер в устойчивостта, като повече от 98% от електроенергията му идва от възобновяеми източници, а 26% от земята му е предназначена за опазване. И летовниците се стичат. Въпреки това може също да помогне, че Коста Рика беше първата страна, която отвори отново границите си за посетители след първоначалното блокиране и първата, която отказа задължителното тестване за Covid за влизане.

4. Обратно към Европа

Докато някои европейски държави все още ще изискват от посетителите да покажат доказателство за ваксинация или възстановяване при влизане, много страни премахнаха ограниченията напълно. И светът се втурва обратно, за да се възползва.

Някои прогнозират, че пътуванията до Европа от САЩ може да се покачат с до 600% в сравнение с 2021 г. По-специално, американците искат да празнуват лятната ваканция в Гърция, Италия, Франция и Испания .

Едно пътуване до или през Европа няма да звучи революционно за повечето. Много от тези държави обаче наложиха някои от най-строгите, най-обширните ограничения на Covid-19 и започнаха да облекчават протокола едва през последните няколко месеца. В същото време 8 от 10 европейци очакват да пътуват из континента от сега до септември. Това рязко увеличение на пътуванията може да върне някои ваканционни дестинации към техния разцвет отпреди пандемията. Въпреки това, балансирането на тълпите може да бъде от ключово значение за привличането на гостите и да ги накара да се връщат за още.

5. Уелнес пътуване

С трайния фокус върху всички неща, свързани със самообслужването , не би трябвало да е изненада, че пътуването, фокусирано върху уелнеса, има момент. Всъщност уелнес туризмът расте с 50% по-бърз темп от конвенционалния туризъм. Анди Бардж от Six Senses Ibiza каза пред Forbes : „На благосъстоянието и благосъстоянието вече не се гледа като на удоволствие, а вместо това се считат за отговорни инвестиции и приоритетни компоненти на ежедневието на хората.“

Но днешният уелнес не се ограничава до йога, спа процедури и фокусирани върху здравето менюта. Една интересна тенденция в по-голямата категория уелнес пътувания е терапията за двойки и интимните уединения. И туристическите компании и хотели стават креативни, за да се приспособят към този нарастващ пазар.

Въпреки че местоназначението и мотивацията варират, една подсилена тема ясно минава през всичките пет тенденции: намерението. Пандемията определено промени подхода ни към пътуването. И днешният пътешественик е по-съзнателен от всякога как харчи парите и времето си. И така, къде отивате това лято?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Как изградих здравословен социален живот и живот на срещи, докато изграждах стартиращ бизнес

Създадох социален живот и запознанства, докато развивах стартираща компания. Ето как го направих и как помогна на цялостното ми психично здр...